העלמת מס – המכה הגדולה בתקציב המדינה

0
1817
קרדיט pixabay

המאבק בפשיעה בתחום הפעילות הכלכלית היה תמיד רלוונטי עבור כל מדינה, שכן פשעים כלכליים משפיעים באופן משמעותי על האינטרסים של האזרחים, הגופים העסקיים, המדינה והחברה כולה.

בשנים האחרונות הולכות ומופיעות בתקשורת ידיעות על מעצרים של יזמים ובעלי תפקידים גבוהים בחברה. שינויים משמעותיים חלו הן במצב הפשיעה והן במצב הרישום הפלילי, המאפיינים את מה שנקרא פשיעה כלכלית. פשעים כלכליים נפוצים כיום מאוד, כאשר הפשע השכיח ביותר בקטגוריה זו הוא העלמת מס, ולכן הסיוע של עורכי דין בעבירות כלכליות זוכה כיום לביקוש רב.

מהן ההשלכות הישירות לאחר העלמת מס?

כפי שרובנו יודעים, מיסים הם המקור העיקרי לחידוש התקציב המדיני. לפיכך, חובת כל אדם וגוף משפטי לשלם מיסים בזמן ובמלואם. מכאן העלמת מס תמיד מפוקחת בדריכות רבה על ידי רשויות הרגולציה ואכיפת החוק, והאחריות על עבירות מס חמורה ואף פלילית.

במקרה של העלמת מס, מתרחשות השלכות שליליות על חברות ופקידיהן – ראשית, מיסים יצטרכו להיות משולמים במוקדם או במאוחר, שנית, בנוסף למיסים מתווסף תשלום קנס. אבל זה לא הכל, העלמת מס עלול להוביל גם לאחריות פלילית, לתקופת מאסר של עד 7 שנים ועם החרמת רכוש.

פשעים כלכליים המסווגים כהעלמת מס

ישנם מספר מניפולציות כלכליות שלרוב מתבצעות על ידי החברות או בעלי עסקים פרטיים, אשר מביאות בסופו של יום להעלמת מס מקופת המדינה.

  • פשע כלכלי יכול להתבצע על ידי התחמקות מהגשת הצהרת מס, כאשר אדם אינו מגיש הצהרה כזו בכוונה, בעצם מונע מרשויות החוק לעקוב אחר הכנסותיו.
  • הסתרה מכוונת של הכנסות- הסתרה כזו מובנת כאי-השתקפות מכוונת של נתונים כלשהם בדיווח המס. למשל, המשלם מקבל הכנסה כלשהי ולא משקף אותה בדיווח.
  • אם אדם אינו רשום כיזם או בעל עסק כלל, משם מתפתחת פשיעה כלכלית בגין פעילות עסקית בלתי חוקית, דבר שבפני עצמו מוביל גם לעבירות מס נוספות.
  • שיטה נוספת להתחמקות היא עריכה פיקטיבית של מסמכים לאספקה ​​או מתן שירותים, שבמציאות לא היו קיימים. זה מוביל לתשלום נמוך של מס הכנסה.

הפשע נחשב שהושלם מרגע אי תשלום המס בפועל בתוך מגבלות הזמן שנקבעו. הגשת דו"ח מס עם מידע כוזב במכוון המפחית את בסיס המס, אך לא מוביל לאי-תשלום מס מסיבות שאינן בשליטת הנישום, נחשבת כניסיון לפשע כלכלי.

הפשע המדובר מבוצע רק בכוונה ישירה, שכן האדם חוזה את הבלתי נמנע של גרימת נזק בדמות תשלום מופחת של מיסים או אי תשלום כלל. אם תשלום חסר של מיסים התרחש עקב רשלנות של עובד בחברה לדוגמה, רואה חשבון, אז לא ניתן לסייג פעולות כאלה לעבירה פלילית, לדוגמה, טעויות שהתגלו במהלך החשבונאות, בעת חישוב מיסים ועוד.

עם זאת, כדאי להבין שקשה ובעייתי ביותר להוכיח שהעלמת המס נבעה מטעות. והנוהג של רשויות אכיפת החוק הוא כזה שטעות ביישום החוק אינה שוללת אחריות פלילית. הרי כולם יודעים שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מאחריות, לרבות פלילית. עם בשוגג הסתבכתם עם רשויות החוק, דבר מפחיד ולא נעים בפני עצמו, אל תחשבו פעמים ותפנו לעורך דין עמית זיו, המתמחה בעבירות מס והעלמת מס, אשר יספק לכם את כל המידע הדרוש הייצוג הכי מקצועי מול רשויות החוק.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן