למה מגישים התנגדות לצוואה?

0
160
קרדיט - Canva

בלי שנשים לב, החיים משנים לנו תכניות. ויום אחד אנחנו מבינים שהכל השתנה. אדם יקר לנו הלך מהעולם הזה ולצד כל הכאב והאבל אנחנו נאלצים גם להתמודד עם בירוקרטיה, צוואות, ירושה ועוד. זה רק טבעי שנרצה שיהיה לנו ליווי מקצועי, ולכן חשוב לשכור עו"ד ירושה שיוכל ללוות אותנו בתהליך הקשה הזה ולסייע לנו להתמודד עם כל הסיטואציה ברמה הבירוקרטית, בפרט כאשר מדובר על סיטואציה בה מוגשת התנגדות לצוואה קיימת.

מהי התנגדות לצוואה ומי מגיש אותה?

כאשר אדם מבצע הגשת התנגדות לצו קיום צוואה הוא עושה זאת באמצעות עורך דין לצורך מניעת תוקף צוואה. הצוואה היא הבעת הרצון האחרונה של אדם לגבי הרכוש שלו, ולגבי כספיו. את הצור להגיש התנגדות מעלים במקרה בו קיימים חששות שהצוואה לא משקפת את הרצון של הנפטרים. ההתנגדות היא למעשה מסמך משפטי המוגש בכתב לרשם ענייני ירושה והמטרה היא למנוע תוקף של צוואה קיימת. את ההתנגדות יכולים להגיש רק מי שיש לו עניין בצוואה, משמע, יורשים חוקיים. ההתנגדות מוגשת רק לאחר פרסום הודעות בעיתונות וברשומות על קיומה וחייבת להיות מוגשת בתוך 14 יום מרגע הפרסום.

מהן הסיבות להתנגדות לצוואה?

הסיבות להתנגדות לצו קיום צוואה על פי חוק הירושה הן בעיקרן:

  • טעות בכתיבת הצוואה
  • טעות בתאריך
  • פגמים בהצהרות העדים
  • העדר חתימה
  • העדר כשירות לצוואה
  • השפעה שאינה הוגנת
  • מעורבות בעריכתה של הצוואה

מעבר להתנגדות לצוואה יש גם את נושא פסילת הצוואה שעלול לבוא בשל חלק מהסיבות וביניהן השפעה שאינה הוגנת, כפייה על עריכת הצוואה, או התערבות של אחד מהיורשים בצוואה. כל מעורבות שכזאת היא בעייתית שכן גורמת לפסילתה ונראה כי לא נעשתה בדין. כמו כן, זיוף חתימות, או בכלל זיוף צוואה הם צעד פלילי שיש לתת עליו את הדין לכל דבר ועניין, ובדיוק לשם כך לשכור עורך דין העוסק בתחום הירושות והצוואות ולדאוג לכך שנעשה כאן טיפול נכון ומקצועי בסיטואציה כזאת.

חשוב שלא תהיו לבד

לשכור עורך דין העוסק בתחום הירושות הוא צעד חכם שכדאי שכל מי שחווה את הסיטואציה יבצע. ברגע שיש לכם את הגב, את הליווי האישי והמקצועי ואתם יודעים שיש לכם על מי לסמוך ללא ספק כל התהליך מרגיש ונראה אחרת. משרד עורכי דין אוהד שוהם הוא מהמשרדים הטובים בישראל בתחום הירושות והצוואות ובמשרד ממתין לכם צוות מקצועי ומיומן לליווי אישי. צרו קשר כבר כעת, כי חשוב שתהיו מטופלים על הצד הטוב ביותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן