נפגעתם בתאונת עבודה? אל תוותרו על פיצויים

0
1698
נפגעתם בתאונת עבודה? אל תוותרו על פיצויים
מקור pixabay

תאונות עבודה הם תאונות שיכולות לקרות בזמן העבודה או בזמן הנסיעה לעבודה או ממנה. תאונות אלו יכולות להיגרם כתוצאה מהעבודה במקום עצמו או בנסיעה בדרך כדוגמת תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה חס וחלילה או התפתחות של בעיות רפואיות בשל סביבת העבודה או העבודה עצמה. במקרים כאלו ואחרים יש לתבוע את ביטוח לאומי כדי לקבל פיצוי או הכרה בנכות בשל תאונת עבודה. ניתן במקרים מסוימים גם לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק. הנה כמה פרטים חשובים בנושא וטיפים כיצד להתנהל במקרה של תאונת עבודה.

תאונות בדרך לעבודה:

תאונות דרכים בדרך לעבודה, עובד שעלה במדרגות בדרכו למשרד, נפל ונפצע או כל תאונה אחרת שקרתה לעובד במהלך נסיעתו אל העבודה או ממנה עשויה להיחשב כתאונת עבודה. במקרים מסוימים מקום העבודה יהיה אשם ויש לתבוע את הביטוח של המעסיק ובמקרים אחרים ניתן לתבוע תאונת עבודה מביטוח לאומי. כך לדוגמה אדם העובד במפעל ובנסיעה בדרכו למשמרת בעבודה הרכב התהפך או נגרמה תאונה שגרמה לעובד לשבר בצלעות, בעיות בצוואר וכאבים כרוניים בגב. עובד שכזה יוכל לתבוע מביטוח לאומי אחוזי נכות ולהיות זכאי לקצבת נכות לכל החיים בהתאם לגובה אחוזי הנכות שיהיה זכאי להם.

תאונות בזמן העבודה:

אדם העובד כנהג משאית, התהפך עם המשאית במהלך העבודה ונפצע. אדם העובד במפעל ושמיעתו נפגעה משמעותית כתוצאה מהרעש של מכונות המפעל. עובדי ניקיון שקיבלו הרעלה מחומרי ניקיון או מזהמים שונים במקום העבודה ועוד. כל אלו הן סיבות לתביעת תאונות אישיות בזמן העבודה.

טיפים להתנהלות נכונה במהלך תאונת עבודה:

  • ראשית היוועצו עם עו"ד מקצועי ומוסמך הבקיא היטב בדיני עבודה ובענייני תאונות עבודה.
  • לכו לקבל טיפול רפואי גם אם אינכם חשים בכאב כלל או חשים בכאב קל.
  • חשוב שבתיעוד הרפואי יהיה מוזכר שהתלוננתם על תאונת עבודה והפגיעות שלכם הם כתוצאה מתאונת עבודה.
  • מצאו עדים שהיו באזור ויכולים להעיד על מה שקרה. לעתים רבות זה עוזר ומקל על ההליך. 
  • תעדו פרטים ממקום האירוע ככל שאתם יכולים, גם אם זה אומר להוציא את הסמארטפון ולצלם. 
  • שמרו על כל המסמכים הרפואיים שתקבלו במהלך תקופת הטיפולים או התקופה שלאחר התאונה שלכם או תחילת הכאבים שלכם.

קחו בחשבון שיש טווחי זמנים להגשת התביעות ולא ניתן בדרך כלל לתבוע שנים רבות אחורה בגיל תאונת עבודה. כך למשל את התביעה לביטוח לאומי כדאי להגיש עד שנה ממועד התאונה. את התביעה של ביטוח המעסיק על תאונה בשטח העסק ניתן בדרך כלל להגיש עד 7 שנים ממועד התאונה. 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן