כניסה לישראל ושהייה בה- כמה מותר ומה התנאים?

0
256
קרדיט canva

גם בישראל, כמו בכל מדינה, ישנו פיקוח על הנכנסים: מהי מטרת כניסתם ולכמה זמן. אשרת שהייה בישראל מתחלקת למספר סוגים. הסוג הראשון הוא אשרת תייר, האשרה הבסיסית ביותר. אשרה זו ניתנת למטרות ביקור וטיול בלבד ללא אפשרות עבודה. אשרה זו ניתן לקבל עם הנחיתה בישראל כשאלה מדינות שישראל בקשר דיפלומטי איתן כמו ארה"ב, האיחוד האירופי ועוד, או כשמדובר על תייר ממדינות כמו סין, אזרבייג'ן או אחרות שאין לישראל הסכם דו צדדי איתן, עליו לדאוג לויזה מראש בשגרירות ישראל בארצו. אשרה לטווח ארוך יותר היא אשרת עבודה הניתנת לזמן של עד 5 שנים ושלושה חודשים ומקבל האשרה יוכל לשהות בישראל לעבוד. ישנן גם אשרות למטרות לימודים לסטודנטים, פעילות דתית, וכן אשרת תושב זמני שהיא ארוכה יותר.

התמודדות עם משרד הפנים בעזרת עורך דין מומחה בתחום

משרד הפנים הוא אחת הרשויות שההתמודדות איתן אינה פשוטה. ההתמודדות עם משרד הפנים נדרשת גם לאזרחי המדינה בחלק של משרד הפנים הנקרא רשות האוכלוסין וגם למעוניינים להגר לישראל או לעבוד בה וכאן ההתמודדות הא מול רשות ההגירה. התמודדות אזרחי המדינה עם משרד הפנים יכולה להיות קשורה לפרטים של האזרח המעודכנים במשרד הפנים, ואם אינם מעודכנים יש לכך השפעה על חייו כמו סטטוס משפחתי, מקום מגורים ועוד. עורך דין משרד הפנים מסייע גם לאזרחי המדינה בכל הנדרש, וגם לזרים בכל תחום ההגירה וקבלת אזרחות או קבלת אשרה לעבודה.

קבלת מעמד בישראל

כאמור, משרד הפנים הוא הגורם האחראי בכל הקשור לכניסה לישראל, הגירה וקבלת אזרחות. הסמכות להחלטות אלה נתונות בידיו של שר הפנים, כאשר שלושת החוקים המרכזיים בתחום זה הם חוק השבות, חוק האזרחות וחוק הכניסה לישראל. לא כל המעוניינים להגר לישראל מודעים להבדל בין קבלת אישור כניסה לישראל עד כדי מעמד של תושב קבע לבין קבלת אזרחות. עבור יהודים המעוניינים לעלות לישראל הדברים פשוטים הרבה יותר. מדינת ישראל כביתו של העם היהודי מעודדת עליית יהודים, אך גם כאן דברים יכולים לצוץ, למשל כשמתעוררים ספקות לגבי יהדותו של אדם. לרוב ליהודים ניתן אישור עליה לישראל והסדרת מעמד במהירות יחסית. כאשר זהו אדם זר המעוניין לבוא לישראל, למשל בעקבות בן/ בת זוג ישראלים הדברים ארוכים ומורכבים. מומלץ לפנות אל עורך דין הסדרת מעמד שילווה אתכם שלב אחרי שלב, החל מקבלת אשרת עבודה דרך קבלת מעמד תושב זמני ועד קבלת אזרחות.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן