ייצוג משפטי של מעסיקים ותביעות נגדם

0
477
עורך דין דיני עבודה
קרדיט CANVA

במה יכול לעזור לי עורך דין דיני עבודה

דיני העבודה מתעסקים במערכת החובות והזכויות של עובדים ומעבידים בדין הישראלי. חשיבותה של השאלה מי נחשב "עובד" נובעת מכך שאותו "עובד" הולך להנות מכל הזכויות וההגנות המוענקות לו בחוק. מצד שני, חוסר הכרה במבצע עבודה כלשהי בתור "עובד", תשלול ממנו אותן. במסגרת דיני העבודה, רשאי רק מי שהוגדר כ"עובד" להתדיין בבית הדין לעבודה, זאת כנראה באמצעות עורך דין דיני עבודה בצפון או בשאר חלקי הארץ.

האם כדאי להגיש תביעה נגד מעסיק נוכחי או לחכות לסיום ההעסקה שם?

תביעת מעסיק היא זכות ששמורה לכל עובד כנגד המעסיק שלו. בעולם דיני העבודה קיימות הגנות על העובדים על מנת שלא ינצלו אותם לרעה. עובד אשר זכויותיו מקופחות נמצא בדילמה. האם כדאי להגיש תביעה נגד המעסיק או להמתין לסיום העבודה? מצד אחד, אי פעולה תגרום לכך שזכויותיו של העובד ימשיכו להיות מקופחות במקום העבודה, ומהצד השני אם העובד כן יגיש תביעה נגד מעסיקו, הדבר עלול להחמיר את המצב מולו, את האווירה במקום העבודה ואולי אף להביא לפיטוריו. אמנם למעסיק אסור לפטר אותו עקב כך, אך אם המעסיק בוחר לעשות זאת כמעט בלתי אפשרי לעצור את התהליך. במקרה של תביעת מעסיק ופיטורים בשל כך, בדרך כלל מומלץ לעובד להמתין לסיום ההעסקה באותו מקום.

מתי צריך ייצוג מעסיקים משפטי?

למרות שקיימות הגנות לעובדים בדיני העבודה, ישנן גם הגנות למעסיקים מול ניצול אפשרי מצד העובדים. למשל מעסיקים אשר הוגשו כנגדם כתבי אישום בגין אי מילוי הוראות חוקי עבודה, עבירות כלפי עובדים ישראלים ועבירות העסקה שלא כדין של עובדים זרים. מצד שני, מעסיקים גם יכולים לתבוע עובד במקרים מסוימים, למשל אם העובד גנב ממקום העבודה, הפר את תנאי ההעסקה שלו וצריך לפצות את המעסיק וכדומה. ייצוג מעסיקים הוא לא רק בעבור חברות ענק חזקות בעלות מחלקות משפטיות מלאות בעורכי דין, אך עסקים קטנים ובינוניים צריכים איש מקצוע שיסייע להם להגן על עצמם ועל העסק שלהם, שכן כל תקלה יכולה להביא אפילו לסגירה של העסק. משרד עורכי דין רן סיון הוקם ע"י עו"ד רן סיון, בעל 3 תארים אקדמיים במשפטים ובמנהל עסקים, ובעל ניסיון רב שנים בעולם העסקי מסחרי. עו"ד רן סיון הנו חבר הוועדה לדיני עבודה בלשכת עורכי הדין במחוז הצפון. למשרד 2 סניפים בעפולה ובבית השיטה, וישמח לסייע לכם בכל הנוגע לדיני העבודה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן