פיצויי פיטורים – כל מה שכדאי לדעת על פיצויים בגין פיטורים

0
1506
פיצויי פיטורים – כל מה שכדאי לדעת על פיצויים בגין פיטורים
מקור pixabay

פיטורים מהעבודה יכול להיות דבר לא נעים אבל יותר גרוע מכך זו יכולה להיות פגיעה משמעותית בהכנסה של בני הזוג בניהול כלכלת הבית שלהם. בגילאים מסוימים אפילו יותר קשה למצוא עבודה וכן גם באזורים מסוימים בארץ יותר קשה למצוא מקום עבודה חדש. בשל עובדה זו מדובר במכה לא פשוטה על המפוטר ולכן חשוב שינצל את מלוא הזכויות המגיעות לו כעובד שפוטר ממקום העבודה ובכלל על כל אזרח במדינת ישראל להכיר את החוקים הבסיסיים לגבי העסקה, פיטורים ופיצויי פיטורים.

מהם פיצויי פיטורים?

עובד שפוטר מעבודתו זכאי למגוון תנאים מיוחדים במדינת ישראל. ראשית במידה ויש לו וותק של מעל שנה במקום העבודה שלו זכאי העובד לפיצויי פיטורים ממעסיקו. במידה והעובד פוטר בסמוך להשלמת שנת העבודה שלו, יכול מקרה זה להיחשב כאילו פוטר כדי להתחמק מתשלום דמי הפיצויים ולכן במקרה כזה על המעסיק יהיה לפצות את העובד בכל מקרה כאילו עבד שנה במקום. מלבד פיצויי הפיטורים החדשות הרעות יכולות להשפיע גם על פרמטרים נוספים כמו חסכונות הפנסיה והביטוחים אליהם הפקיד המעסיק עבור העובד במהלך העסקתו שם. 

ישנם תנאים גם לפיטורים של עובד:

לא ניתן לפטר עובד בכל סיטואציה וישנם מקרים שבהחלט אסור לפטר בהם עובד. כמו כן גם במקרה של פיטורים יש חוקים כמו: הזמנת העובד לשימוע לפני קבלת ההחלטה לפטר אותו, מתן זמן מסוים לעובד להיערך לנושא הפיטורים (הודעה מוקדמת על פיטורים) וכאמור פיצויים במידה והעובד בעל וותק של מעל שנה במקום העבודה. מעסיק שלא יבצע את הפיטורים על פי החוק רשאי יהיה העובד לתבוע את ביטול הפיטורים או פיצויים מהמעסיק.

הזכות לפיצויי פיטורים:

זמן תשלום הפיצויים תלוי במועד הפיטורים של העובד והמעסיק יכול להתעכב בלא יותר מ15 ימים ממועד תשלום הפיצויים שחל עליו לאחר שפיטר עובד. מרבית המעסיקים מעדיפים להפקיד את כספי הפיצויים חודש בחודשו מרגע כניסת השכיר לעסק כך שבמקרה של פיטורים יוכל השכיר לדרוש את הפיצויים מחברת הביטוח ולא מהמעסיק באופן ישיר. מה קורה במידה והמעסיק הפריש לכם לפיצויים אבל לא עברתם שנה בעבודה ואתם לא זכאים לפיצויים? הכספים עדיין נשמרים אצל העובד. 

שימו לב שבתי עסק רבים מחתימים את העובדים על הצהרה עם סיום העסקתם שאין להם יותר דרישות או תביעות בנושא העסקתם, פיצויי פיטורים או כל דבר אחר. המעסיק אינו יכול לדרוש מכם לחתום על וויתור כספי הפיצויים המגיעים לכם ולכן הסכם זה אינו צריך להיות קשור לפיצויים המגיעים לכם כחוק.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן