תביעה ייצוגית בסך 10 מיליון שקל נגד רשת ויקטורי וחברת השמה: אינן משלמות לקופאיות החזרי נסיעה ומחייבות אותן לרכוש בגדי עבודה על חשבונן

0
2299
קרדיט: עו"ד איתן פלג מחיפה

עו"ד איתן פלג מחיפה:  הקופאיות הן העובדות מהחלשות במשק לא מאוגדות ואינן מקבלות זכויות בסיסיות המגיעות להן על פי החוק

שתי קופאיות, העובדות ברשת ויקטורי, הגישו לבית הדין באזורי לעבודה בחיפה, באמצעות עו"ד איתן פלג מחיפה, תביעה ייצוגית על סך 10 מיליון שקל נגד הרשת וחברת השמה על שאינן משלמות את מלוא הוצאות הנסיעה שלהן למקום העבודה ועל שמנכים משכרן תשלום עבור בגדי עבודה בניגוד לחוק.

 

לדברי עו"ד איתן פלג, המתמחה בהגשת תביעות ייצוגיות, מדובר ב"מאבק משפטי על מנת לעשות צדק עם עובדות מוחלשות, שנאלצות לעבוד בתנאים אלה, מבלי שיש להן את הכוח להיאבק על קבלת הזכויות הבסיסיות שמגיעות להן על פי חוק".

בתביעה נגד "א.ב.א ויקטורי בע"מ ו"שהם שרותי השמה ומיון בע"מ", טוענות שתי קופאיות מאזור חיפה, שהועסקו ברשת, כי  לא קיבלו את מלוא החזרי הנסיעות שלהן, זאת בשעה ששכרן מגיע לכ-2,500 שקלים בחודש וההחזר עבור נסיעות שלא קיבלו הגיע לכ-75 שקלים מדי חודש, "המהווה עבורן סכום משמעותי ביותר בשל שכרן הנמוך".  העובדות ברשת חלקן  מועסקות באמצעות חברת כוח האדם שגם היא נתבעת.

בנוסף הצהירו העובדות כי בעת קבלתן לעבודה, נאלצו לחתום על חוזה העסקה שבו הן הסכימו לרכוש ביגוד שהיה למעשה חלוק עם לוגו של הרשת, כך שאין לבגדים הללו כל שימוש מחוץ לעבודה. עבור הביגוד נוכה משכרן סך של 27 שקל.

 

לטענת עו"ד  איתן פלג על פי חוק אין למעביד המשלם שכר מינימום כל זכות לנכות תשלום מסוג זה מהעובדים. בנוסף נטען כי  המעסיקים סרבו לתת לעובדות העתק מחוזה העבודה עליהן חתמו.

בתביעה הייצוגית נטען כי רשת ויקטורי מעסיקה כ-3,000 עובדים והדרישה היא להחזר כספי  בשל אי תשלום הוצאות נסיעה מלאות והורדת דמי ביגוד לתקופה של 7 שנים אחרונות ולכן התביעה מוערכת בסך של כ-10 מיליון שקל.

 

" לא מתקבל על הדעת שמעסיקות כל כך חזקות יפגעו כך בעובדיהן החלשים, הלא מאוגדים והזמניים ואף יתעשרו על חשבונם בסכומים נאים" אומר עו"ד איתן פלג.

 

נשיא ביה"ד לעבודה בחיפה, השופט אלכס קוגן, קבע מועד לדיון בתביעה הייצוגית וקבע של הנתבעות להשיב תוך 90 יום על התביעה.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן