מהי מחיקת רישום וכיצד יכול עורך דין לעזור?

0
250
עורך דין פגיעה בפרטיות
קרדיט: קנבה

מחיקת רישום משטרתי נעשית כדי להגן על פרטיותו של אדם ולמנוע חשיפת מידע רגיש שעלול להפריע לו בהמשך חייו, בין אם כדי להתקבל למשרה הדורשת תעודת יושר מהמשטרה כמו אבטחה או למטרות אחרות. לא מדובר רק על מחיקה של רישום פלילי, רישומי מעצרים וסוגים אחרים של עבירות בהם נמצא אדם אשם אלא גם פתיחת תיק בשל חשדות, גם אם בסופו של דבר התיק נסגר . אם אתם יש לכם רישום משטרתי מומלץ לפנות לעזרה משפטית מעורך דין המתמחה בתחום זה. עורך דין יכול לעזור לכם להבין את החוקים הקשורים למקרה ולסייע לכם במחיקת הרישום.

שיטות להגשת בקשה לביטול הרישום

כאמור, חלק גדול מהאוכלוסייה בעלת עבר פלילי או משטרתי מבקש את מחיקתם של אותם רישומים בשל השלכותיהם הבעייתיות. ישנן שתי שיטות למחיקת רישום משטרתי, אך בכל מקרה יש לפנות לשירותיו של עורך דין פלילי ולהגיש את הבקשה באמצעותו. כאשר תיק החקירה נסגר מסיבות שהן לא חוסר אשמה , קיים רישום משטרתי. אם סיבת הסגירה תשתנה, ערך הרישום יימחק. לכן, הצעד הראשון הוא לבקש שינוי בסיבת סגירת התיק.
השיטה השנייה למחיקת רישום משטרתי היא הצגת טיעונים שונים, כמו משך הזמן מאז סגירת תיק החקירה. למשטרה יש יכולת להפעיל שיקול דעת לאשר או לדחות את הבקשה. מובן מאליו כי הסבירות להיענות לבקשה עולה עם כמות ההנמקות והראיות התומכות בה. לכן, חיוני לדבר עם עורך דין מומחה בתחום אשר יידע כיצד לנסח את הבקשה בצורה היעילה ביותר.

שיקולים למחיקת הרישום המשטרתי שיכולים לעזור לכם

כל בקשה למחיקת רישום משטרתי נבדקת על סמך הטיעונים שהוצגו. בעת ההחלטה אם להיענות לבקשה או לא, תשקול המשטרה את הגורמים הבאים:
• קיומם של רישומים נוספים: אחד השיקולים החשובים ביותר הוא האם למבקש יש יותר מרישום משטרתי אחד. ברור, רישום מרובים יכול לגרום לדחיית הבקשה.
• אורח חייו של המבקש: עורך הדין המגיש את הבקשה למחיקת רישום משטרתי יציג נימוקים לאישור הבקשה, לרבות אורח חייו של המבקש. כאשר הבקשה מוגשת על ידי אדם נורמטיבי, שומר חוק, עולה הסיכוי לאישור הבקשה.
• משך הזמן שחלף מאז סגירת תיק החקירה הוא משמעותי.
• מהות העבירה: רישום משטרתי עשוי להתייחס לעבירה של מה בכך או משמעותית ביותר. יש לכך השפעה ניכרת על נטיית המשטרה לבטל את הרישום.
בין אם הסיבה לרצונכם לבטל את הרישום היא רצון להתקבל לעבודה ובין אם סיבה אחרת, כיוון שלרישום משטרתי ישנו היבט לא רק פלילי אלא הנוגע לפרטיותו של אדם ולמידע החשוף לגורמים שונים, כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי שהוא גם עורך דין פגיעה בפרטיות אשר מכיר את הנושא מכל היבטיו.
עו"ד פאתן חורי היא עורכת דין פלילית המייעצת ומייצגת לקוחות בכל שלב בהליך, מחקירה, דרך מחיקת רישום פלילי ועד ייצוג בבית המשפט. היא גם מתמחה בכל הקשור למקרים של פגיעה בפרטיות ותביעת לשון הרע. מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן