עורך דין עבודה

0
200
עורך דין עבודה
קרדיט: קנבה

עבודה היא מרכיב בעל משקל לא מבוטל בחיים של רוב בני האדם. בהתאם גם יחסי מעסיקים-עובדים משפיעים במידה ניכרת על שני הצדדים, ובכל מקרה שבו נוצר קונפליקט, או כשיש חשש להפרת חוק, הכתובת היא עורך דין עבודה. זהו אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עורכי דין ונוטריון שפירא בוטרמן, שמספק שירותים משפטיים חיוניים למעסיקים ולעובדים על בסיס ניסיון מצטבר של עשרות שנים.

המצבים שבהם עורך דין עבודה הוא הכתובת הנכונה

* אפליה – חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר באופן גורף על אפליה בין עובדים (בקידום, בשכר או בכל דרך אחרת). החוק אוסר גם על אפליית מועמדים לעבודה. בפרט אסור להפלות על רקע מגדר, נטייה מינית, גיל, דת, גזע, לאום, השקפה פוליטית, שירות צבאי (פרט למשרות ספציפיות המחייבות ניסיון ספציפי), ארץ מוצא ועוד. בכל מקרה של אפליה או חשש לאפליה ניתן לתבוע את המעסיק. ולעיתים הנטל להוכיח שלא היתה אפליה נופל על המעסיק . לפיכך נכון לקבל יעוץ לפני כל תשובה או מענה בענין לגבי עובדים .

* אי תשלום מלוא השכר, ובזמן – הלנת שכר, גם אם "רק" לתקופה קצרה, היא בעיה כאובה, ועלולה לחייב המעסיק בפיצויים בשיעור של מאות אחוזים לשנה, ולכן ראוי להימנע ממנה. בנוסף לעובד זכויות סוציאליות שונות מכוח החוק (חופשה, הבראה, הפרשות לפנסיה וכד') , ויש להקפיד על תשלומם במלואם ובזמן. מומלץ לפנות לעורכי דין מנוסים כשהשכר לא כולל את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לעובדים על-פי חוק (דמי חופשה, דמי הבראה, הפרשות פנסיה וכו') או כשיש עיכובים חוזרים ונשנים בתשלום השכר העולים על הקבוע בחוק (חוק הגנת השכר).

* פיטורין לא חוקיים – הנורמות המחייבות את המעסיק לגבי הליך פיטורים התהוו בפסיקה ואינן כתובות עלי ספר. כל חריגה מהכללים הנ"ל הופכת את הפיטורין ללא חוקיים, ולכן מעסיק ששוקל לפטר עובד/ת/ים זקוק לייעוץ משפטי על-מנת לפעול בהתאם להוראות הדין ולהימנע מהליכים משפטיים מיותרים. כעובד – הוזמנת לשימוע או שוקלים לפטר אותך? מומלץ וכדאי לקבל יעוץ משפטי מתאים.

* חוזי העסקה – מומלץ לכל מעסיק לערוך חוזים מדויקים ומפורטים עם כל עובדיו, כשאת מלאכת עריכת החוזה יש להפקיד מן הסתם בידי מי שזו המומחיות שלו, עו"ד לענייני עבודה.

* חוזי מתן שירות – מעסיקים רבים נותנים שירות או מוצר בטווח ארוך ומתמשך ולכן ראוי לערוך הסכם בין הצדדים שישקף את כלל המחוייבויות שלהם, ויתן הגנה מרבית על המעסיק לקבל את המגיע לו בדין השירות או המוצר שסיפק

יושרה ללא פשרות

משרד עורכי דין ונוטריון שפירא בוטרמן מקפיד על יושרה מלאה, כך שכל פעולה תתבצע רק כשהיא אכן משרתת את טובת הלקוח או הלקוחה. המשרד הוקם כבר בשנת 1972 ע"י עו"ד משה שפירא, וכיום עומדת בראשו בתו של עו"ד שפירא, עו"ד מרגלית בוטרמן. בהתאם מתאפיין המשרד במשפחתיות, שבאה לידי ביטוי גם ביחס האישי ובליווי הצמוד לכל מי שזקוק או זקוקה לשירותי עורך דין עבודה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן